BIZALMI KÖR

Általános szerződési feltételei (jegyvásárlás)

Hatályos: 2025. március 1-től

 

  1.  Általános rendelkezések

 

  1.  Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) kiterjed egyrészről a Bizalmi Kör Korlátolt Felelősségű Társaság (cg.: 01 09 276445; székhely: 1117 Budapest, Budafoki út 91-93.; adószám: 14780846-2-43; nyilvántartja: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, e-mail: office@bizalmikor.hu, webcím: https://www.bizalmikor.hu/, a továbbiakban: „Szolgáltató”), mint Szolgáltatóra, másrészről a Bizalmi Kör Kft-vel a jelen ÁSZF tárgya szerint szerződő vásárlóra (a továbbiakban: „Vásárló”; a Szolgáltató és a Vásárló együtt „Felek” vagy „Szerződő felek”, külön-külön: „Fél”).

 

  1.  A Szolgáltató: 
  1. elektronikus levelezési címe: office@bizalmikor.hu 
  2. telefonszáma: +36 20 369 1952

 

  1. tárhelyszolgáltatójával kapcsolatos adatok:
    • cégnév: Contabo GmbH

    • elérhetősége: Aschauer Strasse 32a, 81549 Munich Germany 

  • székhelye: Aschauer Strasse 32a, 81549 Munich Germany  

 

  1. Jelen ÁSZF határozza meg a Szolgáltató https://bizalmikor.hu/esemenyek weboldalát (a továbbiakban: „Weboldal”) használó természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: Vásárló; a Szolgáltató és a Vásárló együttes említése esetén a továbbiakban: ”Felek”) között belépőjegyek (a továbbiakban: Belépőjegyek), illetve esetlegesen egyéb termékek megvásárlására vonatkozó szolgáltatás igénybevételének feltételeit, valamint a Szolgáltató és a Vásárló között keletkező jogokat és kötelezettségeket.

 

  1. Az ÁSZF különösen, de nem kizárólagosan a Felek szerződéses jogviszonyának általános feltételeit, a Felek legfontosabb, külön is nevesítésre kerülő jogait és kötelezettségeit, a Felek együttműködésének általános szabályait, illetőleg a Szolgáltató által szervezett rendezvények kereteit határozza meg.

 

  1. Jelen ÁSZF‐től történő bármely eltérés – amennyiben jelen ÁSZF másként nem rendelkezik – kizárólag a Szolgáltató és a Vásárló által aláírt és jóváhagyott írásbeli megállapodás formájában érvényes. Írásbeli megállapodásnak kizárólag a Felek között létrejött írásbeli szerződés minősül. 

 

  1. Jelen ÁSZF kiterjed magánszemély, gazdasági társaság, valamint egyéni vállalkozó és egyéb szervezeti formában működő Vásárlóra is. A Szolgáltatóval szerződő Fél és annak képviselője a szerződéskötésre irányuló nyilatkozatával a szerződéskötési képességének fennállásáról is nyilatkozik, és kijelenti, hogy a szerződés megkötésére saját neve alatt jogosult, és hogy a szerződés teljesüléséhez nincs szükség semmilyen harmadik személy vagy szervezet (esetleg szervezeti egység) belegyezésére, vagy jóváhagyására.

 

  1. Az ÁSZF tárgya

 

  1. A Szolgáltató az általa üzemeltett Weboldalon elsősorban az általa szervezett eseményekre (a továbbiakban: Rendezvény) szóló Belépőjegyek megvásárlásának elősegítésére nyújt szolgáltatást. A Szolgáltató így a Vásárlók részére a Weboldalon elérhető Belépőjegyek online megvásárolhatóságát biztosítja (a továbbiakban: Szolgáltatás).

 

  • Regisztráció a Weboldalon

 

  1. A Belépőjegyek megvásárlásának nem feltétele a Weboldalon történő regisztráció. Amennyiben viszont Ön mégis regisztrálni kíván a Weboldalra a regisztráció folyamatát az alábbiakban ismertetjük. A regisztráció előnye, hogy a vásárláskor nem kell azokat az adatait megadni, amelyeket a regisztráció során már megadott. A Belépőjegy regisztráció nélküli vásárlása során a rendszer automatikusan létrehoz felhasználói fiókot, ahol az ügyfél később hozzáfér a Belépőjegyhez.

 

  1. A regisztráció során jelszó megadásával lehetővé válik, hogy a Vásárlónak csak egyetlen alkalommal kell megadnia az adatait és nem minden egyes vásárlás során. A regisztráció a Honlapon történő vásárlásnak nem feltétele. A regisztráció szabályai:

 

  1. A Vásárló regisztrálni, a „Bejelentkezés/Regisztráció” feliratú gombra kattintást követően egy e-mail cím és egyéb adatok megadásával tud (további részletek az alábbi linken elérhető adatkezelése tájékoztatóban: https://bizalmikor.hu/privacy-policy/ 

 

  1. A sikeres regisztrációt követően, a Vásárló a belépési felületen a belépési adatait megadva tud belépni a felhasználó fiókjába.

 

  1. A Vásárló bármikor jogosult a regisztrációját törölni, az Weboldalon erre a célra létrehozott felületen. Felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. Ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

 

  1. Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. Ennek elmulasztásából eredő mindennemű károkért a Vásárló felelős.

 

  1. A regisztráció során megadott e-mail címre a Szolgáltató e-mailt küld, amelyben felkéri a Vásárlót a regisztrációjának a megerősítésére. Amennyiben a regisztráció megerősítése 48 órán belül nem történik meg, úgy a Szolgáltató a regisztrációt – illetve a létrejött ideiglenes vásárlói fiókot – törli. A regisztráció megerősítésével egyidejűleg a Vásárló jogosult jelszót megadni a vásárlói fiókjához való biztonságos hozzáféréshez. A vásárlói fiók a regisztráció megerősítéséig ideiglenes státuszban van, a megerősítéssel jön létre véglegesen.

 

  1. A Vásárlót teljes körű felelősség terheli a felhasználói fiókjához tartozó felhasználónév és jelszó párossal, illetve azon keresztül történő mindennemű vásárlással és egyéb tevékenységgel kapcsolatban. A Vásárló vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltató ügyfélszolgálatát adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb módon való megsértése esetén. A jelszó tárolásából vagy a felhasználónév és a jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a Szolgáltató nem felel. 

 

  1. A Vásárló kijelenti, hogy adatai a valóságnak megfelelően kerültek megadásra a Weboldalon. A Szolgáltató kizárja felelősségét a vásárlás során megadott téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért. A Szolgáltató a Vásárló által megadott adatoknak megfelelően felel a teljesítésért és a számla kiállításáért. A Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult Vásárló valódiságát ellenőrizni. A belépőjegyeket nem átruházhatóak, a Szolgáltató jogosult a Vásárló adatait ellenőrizni.

 

  1. A személyes adatok kezelésével, tárolásával kapcsolatban a Szolgáltató az elvárható legnagyobb gondossággal jár el. Az elvárható legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló támadások által okozott esetleges károkért azonban a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

 

  1. A Weboldalon történő jegyvásárlás menete

 

  1. A Vásárlónak a Weboldalon lehetősége van arra, hogy kiválassza, hogy melyik, a Szolgáltató által szervezett eseményen kíván résztvenni. A Weboldalon történő regisztráció nem előfeltétele a vásárlásnak. A Belépőjegy megvásárlásának folyamata mind a regisztrált, mind pedig nem regisztrált felhasználó esetében fenti 3.1. pont szerinti különbséggel a következő:

 

  1. A Vásárló kiválasztja, hogy melyik eseményen kíván résztvenni. A kiválasztott esemény kapcsán a Vásárló információ kap az esemény helyszínéről, időpontjáról, az eseményen a programok menetéről, arról, hogy a Belépőjegy milyen a Szolgáltató által nyújtott és milyen egyéb közvetített szolgáltatásokat tartalmaz (pl. étkezés, italfogyasztás, szállás stb), esetleges előadok személyéről, a Belépőjegy áráról, a kiválasztott Belépőjegy típusáról. A Belépőjegy olyan közvetített szolgáltatásokat is tartalmazhat, melyhez kapcsolódóan külön adóteher terhelheti a Vásárlót.

 

  1. A Vásárló a jegyet a Jegy megvásárlása gomb-ra kattintással vásárolja meg.

 

  1. A Jegy megvásárlása gomb megnyomását követően a Vásárló a fenti 4.1. pont szerinti tartalmú tájékoztatást ismételten megkapja. A Belépőjegy vételára bankkártyával is teljesíthető, így a vásárlás során a bankkártya adatait is fel kell tüntetni. A vásárlás során a Vásárló köteles megadni a Vásárló adatait (név, email, telefonszám), és a számlázási adatokat (cégnév, cím, adószám). A Vásárló a vásárlás során kedvezmények igénybevétele végett kupon is felhasználhat.

 

  1. A 4.1.3. pont szerinti adatok megadása után a vásárló a tovább a fizetéshez gomb megnyomásával véglegesítheti a Belépőjegy vásárlását, amellyel elindítja a fizetés folyamatát.

 

  1. A fizetést követően a Vásárló köteles azon személyek adatait (név, email cím, telefonszám és ételpreferencia megadása) megadni, akik a megvásárolt jegyeket felhasználhatják.

 

  1. A Szolgáltató a vásárlást követően 48 órán belül visszaigazolja a Vásárló megrendelését. Abban az esetben, ha a Vásárló Belépőjegyet vásárol a Szolgáltató rendszerén keresztül, a jegyvásárlás a fizetés sikeres megtörténte, és a bank megfelelő visszajelzése után gyakorlatilag azonnal, valós időben megtörténik, és a Vásárló a megrendelt Belépőjegyeket elektronikus formában azonnal a vásárlás során megadott email címre történő automatikus megküldéssel kézhez kapja. Így a 48 órán belüli megrendelés-visszaigazolás helyett a Vásárló magát a Belépőjegyet is tartalmazó visszaigazoló e-mailt (vagy más elektronikus formátumú üzenetet) vesz kézhez. A vásárlásról visszaigazoló email nem csak a megvásárolt Belépőjegyet, hanem azokat a Szolgáltató által nyújtott, illetve közvetített szolgáltatásokat is tartalmazza, amelyeket a rendezvényen résztvevő személy igénybe vehet. 

 

  1. Amennyiben a Vásárló a vásárlást követő néhány percen belül nem kapja meg a megvásárolt belépőjegyeket, ennek oka feltételezhetően kapcsolati hiba. Ebben az esetben nem szabad megismételni a jegyvásárlási tranzakciót, hanem haladéktalanul kapcsolatba kell lépni a Szolgáltató ügyfélszolgálatával, amely a problémát orvosolja. Ha azonban Vásárló 48 órán belül nem kapott visszaigazolást a megrendeléséről, úgy mentesül az ajánlati kötöttség alól, azaz a továbbiakban nem köti a megrendelése és nem köteles azt átvenni, kifizetni.

 

  • Vételár és fizetési feltételek

 

  1. A Belépőjegy vételárának a kiegyenlítésére, a fizetési módokra, a jegyek átvételére vonatkozó részletes szabályokat a jelen ÁSZF tartalmazza.

 

  1. A banki fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

  1. A vásárlást megerősítő automatikus visszaigazoló e-mailt a Szolgáltató a Vásárló által megadott e-mail címre küldi meg. A hibás e-mail cím megadásából fakadó minden kárért a Vásárló terheli a felelősség. Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló hibás e-mail címet adott meg regisztrációja és/vagy vásárlása során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt Vásárló nem tud üzenetet fogadni, a Szolgáltató kizárja a felelősségét a Vásárló megrendelése kiküldésének meghiúsulásáért.

 

  1. A Belépőjegyek árának meghatározása a Szolgáltató hatáskörébe tartozik. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy bármikor megváltoztassa a Belépőjegyek vételárát, illetve a járulékos költségek mértékét. Az árváltoztatás joga nem alkalmazható a már megkezdett vásárlásokra.

 

  1. Amennyiben az adott Rendezvényre szóló jegyek nem ingyenesek, úgy a Szolgáltatás keretében fizetés nélküli foglalásra nincs lehetőség. A fizetés és az elektronikus Belépőjegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A Szolgáltatás teljesítése automatikus. 

 

  1. A Vásárló a vásárlásról ún. e-számlát (elektronikus számlát) kap. Az elektronikus számla egy olyan számla, ami elektronikus jelek formájában tartalmazza a számla adatokat. Az elektronikus számla csak elektronikus formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú módozata eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A Szolgáltató az e-számlát a Vásárló által megadott adatok alapján, automatikusan, e-számla szolgáltató (Billingo Technologies Zrt. – székhely: 1133 Budapest, Árbóc u. 6.; cg.: 01-10-140802; adószám: 27926309-2-41). közbeiktatásával bocsátja ki. Az elektronikus számlákat a Felek a saját székhelyén őrzi. A Vásárló a vásárlási folyamat megindításával kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az e-számlát, illetve adatai átadását az e-számla szolgáltatója részére. Amennyiben a vásárló a számlán szerepeltetni kívánt vevői adatokat tévedésből helytelenül adta meg, és a számla ezzel a helytelen tartalommal került kiállításra, úgy a vásárlónak egy alkalommal lehetősége van a számla módosítását kérni. A számviteli és adózási kötelezettségekre és határidőkre tekintettel a módosítási igényt a számla teljesítési dátumának naptári hónapjában, valamint az azt követő naptári hónap 5. naptári napján belül szükséges jelezni. A vásárló a számlamódosítási igényét az ügyfélszolgálatnak (office@bizalmikor.hu címre) továbbított e-mailben kérheti.

 

A Vásárló rendelkezésére álló fizetési megoldások készlete időről-időre változik. Az aktuálisan elérhető fizetési megoldásokról a honlapon a konkrét termék megrendelésekor tájékoztatjuk. Itt általános tájékoztatást adunk Vásárlónak a fizetési megoldásokról.

 

  1. Bizalmi kör applikáció

 

  1. A Szolgáltató Bizalmi kör elnevezésű applikációt (a továbbiakban: Applikáció) üzemeltet, amelyen keresztül a Vásárlók eseményekre történő jegyvásárlást végezhetnek. Az Applikációban történő jegyvásárlás kizárólag a Barion elektronikus fizetési rendszeren keresztül teljesíthető. A Barion elektronikus fizetési rendszeren kívül más fizetési mód nem alkalmazható az Applikációban történő vásárlás során.

 

  1. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. Az ilyen módon biztosított fizetés során (Barion) az adatkezelő bankkártya adatot nem rögzít, nem tárol. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A Barion elektronikus fizetési rendszert működtető Cg.01-10-048552 cégjegyzékszámú Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. em.; adószám: 25353192-2-43) a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. Online fizetéskor a bankkártyaadatok rögzítése, illetve elmentése a Barion Payment Zrt. Barion felületén történik, amely tekintetben a Barion Payment Zrt. a Szolgáltató, mint adatkezelő adatfeldolgozójaként jár el. A Barion rendszerében a kártyák tárolása a PCI-DSS bankkártya tárolására vonatkozó adatbiztonsági szabvány szabályinak megfelelően, folyamatosan auditált környezetben történik. A kártyaadatokhoz, valamint a Vásárló által megadott egyedi azonosítóhoz biztonsági okokból és a kártyatársasági előírásoknak megfelelően még az Szolgáltató, mint adatkezelő sem fér hozzá. A Vásárló a Szolgáltató adatvédelmi nyilatkozatának elfogadásával nyilatkozik arról, hogy tudomásul veszi, hogy a Barion rendszer alkalmazásával összefüggő személyes adatai átadásra kerülnek a Barion Payment Zrt., mint adatfeldolgozó részére. A Szolgáltató, mint adatkezelő által továbbított adatok köre a következő: Vásárló vezetékneve és keresztneve, e-mail címe, számlázási és szállítási címe, megvásárolt jegy, illetve szolgáltatás megjelölése. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Barion Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

 

  1. A Barion Payment Zrt. szerepel a Vásárló által kapott bankszámlakivonatokon, mint elfogadóhely.

 

  1. A Szolgáltató fenntartja a jogot az applikáció és a jegyvásárlási folyamat módosítására.

 

  • Fogyasztónak minősülő vásárlók esetében A 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet 11. §-a szerinti, a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozóan a szerződéskötést megelőző tájékoztatás

 

  1. A Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztónak minősülő Vásárlót az alábbiakról, amely tájékoztatást csak a fogyasztónak minősülő Vásárlókra vonatkozik:

 

  1. A Rendezvény lényeges tulajdonságai megtalálhatók a Weboldalon. A Weboldalon teljes körű tájékoztatás található az éppen elérhető jegyekről és azok áráról, bruttó formában (tartalmazza az esetenként fizetendő ÁFÁ-t), utalással a törvényes magyar fizetőeszközre, "Ft" formátumban. A Szolgáltató csak Belépőjegyet árusít a Weboldalon, terméket nem.

 

  1. A Szolgáltató neve az 1. pontban található.

 

  1. A Szolgáltató székhelye, postai címe, telefonszáma, elektronikus levelezési címe az 1. pontban található. A Weboldalon értékesített Belépőjegyeket és egyéb termékeket a Vásárlók részére a Szolgáltató, mint a rendezvény szervezője értékesíti. 

 

  1. A Szolgáltató üzleti tevékenységének helye az 1. pontban megjelölt Székhely. A fogyasztó a panaszait a Szolgáltató 1. pontban megjelölt elérhetőségeken nyújthatja be.

 

  1. A szerződés szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás általános forgalmi adót tartalmazó teljes összegét a vásárlási felület ún. "kosár" oldala tartalmazza, megjelölve a bruttó jegyárakat. Az itt feltüntetett bruttó árakon felül a fogyasztónak további költsége nem merülhet fel.

 

  1. A Szolgáltató határozatlan időre szóló vagy átalánydíjas szerződést nem alkalmaz. Az ellenszolgáltatás összege az adott vásárlásra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza.

 

  1. A vásárlás lebonyolítására szolgáló eszköz (mobiltelefon, telefon, internetkapcsolattal rendelkező számítógép, tablet stb.) internet-, mobil- vagy más elektronikus kapcsolatának, esetlegesen a speciális fizetési mód (pl. mobilfizetés) ellenértékeként a Vásárló egyéni előfizetői vagy más szerződése alapján a telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel. A Szolgáltató maga azonban emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz.

 

  1. A feltüntetett árak az ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegét tartalmazzák magyar forintban kifejezve, bruttó árak, az ÁFA összegét magukban foglalják. A szolgáltatás jellegéből adódóan egységár feltüntetésére nincs mód. Ha a Weboldal igénybevételéért a Vásárlónak kényelmi díjat kell fizetnie, akkor azt a vásárlás folyamata során a Weboldal pontosan feltünteti. A kényelmi díj a Szolgáltató Szolgáltatásának díja, nem a bankkártya vagy más fizetési mód használata miatt számított összeg. A Szolgáltató a megszokott bankkártyás fizetés mellett több fizetési módot elfogad, amelyek részletes leírását Weboldal tartalmazza. A fizetés és az elektronikus jegy kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az e-ticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A szolgáltatás teljesítése automatikus, a teljesítési határidő azonnali. A panaszkezelésre vonatkozó szabályokat a jelen dokumentum 11. pontja tartalmazza.

 

Fizetési szolgáltató:

Barion Payment Zrt. 

székhely: 1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. em.

nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága;

cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243.

közösségi adószám: HU25353192;

tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013,

elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192

 

  1. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről szóló információkat a jelen dokumentum 8. pontja tartalmazza.

 

  1. A Szolgáltató olyan tranzakciókat nem bonyolít, amely során a fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlása miatt a fogyasztó köteles lenne megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

 

  1. A Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog gyakorlásának további feltételeiről szóló információkat a jelen dokumentum 8. pontja tartalmazza.

 

  • Belépőjegy

 

  1. Belépő jegy típusok:

 

  1. Elektronikus utalvány. A vásárlást követően a Szolgáltató egy igazoló e-mailt küld a Vásárló által megadott e-mail címre, amely kattintható link formájában, vagy csatolt mellékletként, vagy ún. landing page-en keresztül tartalmazza az utalványt. Az e-mail tartalmazza a megvásárolt Belépőjegyek részletes adatait és egy utalványazonosítót. Az utalványt a Vásárlónak ki kell nyomtatnia és az előadás napján az előadóhely pénztárában a kinyomtatott e-mail felmutatásával kapja meg a megvásárolt Belépőjegyeket.

 

  1. E-ticket. A vásárlást követően a Szolgáltató egy e-mailt küld a Vásárló által megadott e-mail címre, amely kattintható link formájában, vagy csatolt mellékletként, vagy ún. landing page-en keresztül tartalmazza az e-ticketet. Az e-ticket egy teljes értékű elektronikus Jegy. Az e-ticketen lévő számsor és vonalkód az összes szükséges információt tartalmazza az elektronikus beléptetéshez. A vonalkódot a Rendezvény helyszínén belépéskor elektronikusan is ellenőrizhetik.

 

  1. A fizetést követően az elektronikus utalvány, illetve e-ticket kézbesítése a Vásárló által megadott e-mail postafiókba gyakorlatilag valós időben, azonnal megtörténik. Az elektronikus utalvány, illetve az e-ticket kiszállítására nincs mód, azt a Szolgáltató elektronikusan kézbesíti. A szolgáltatás teljesítése automatikus.

 

  1. Az elektronikus utalványt, illetve e-ticketet a Vásárló a sikeres vásárlást követően saját maga töltheti le, és maga nyomtatja ki, azokat nem lehet sem személyesen a jegypénztárakban, sem postai úton átvenni. A kinyomtatott e-ticket abban az esetben használható fel, amennyiben azon a vonalkód és a vonalkód melletti kód jól olvasható.

 

  1. A saját nyomtatású jegyek elvesztéséből, ellopásából, hibás nyomtatásából, lemásolásából, többszörös kinyomtatásából eredő következményekért és károkért felelősség kizárólag a vásárlót terheli. Az e-ticket belépőjegyet a Vásárló köteles kinyomtatva a Rendezvényre magával hozni. Vásárló tudomásul veszi, hogy az e-ticket-en található vonalkódot a Szolgáltató a Rendezvény helyszínén elektronikusan ellenőrizheti, amely azt azonnal érvényteleníti. A beléptetés az első érvényesítés alapján történik. Így az az első jegy érvényes, amelyet a Szolgáltató beléptető-rendszere az adott vonalkóddal beléptetésre elfogadott. Minden további belépési kísérlet érvénytelen és ezért eredménytelen lesz, felmutatójától a belépés megtagadható függetlenül attól, hogy az érvénytelen jegyet felmutató személye megegyezik-e az eredetileg az e-ticket belépőjegyet vásárlóval. Az ilyen okból történő kizárás miatt Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.

 

  1. A Szolgáltató döntésének megfelelően egyes Rendezvényekre a belépés lehetségessé válhat a megfelelő "okostelefonnal" rendelkező ügyfelek számára, a telefonjukon megjelenített belépőjegyük felmutatásával is.

 

  • Elállási, felmondási jog, visszatérítés

 

  1. A vásárlás a "Fizetés" vagy a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása előtt bármikor, következmények nélkül megszakítható. A fogyasztónak minősülő Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) bekezdése l) pontja alapján az elállási jogát, illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól. Ez abban az esetben is irányadó, ha a fogyasztó Vásárló olyan online eseményre vásárol Belépőjegyet (megtekintési jogosultságot), amely egy megadott időpontban, a közvetített eseménnyel egy időben elérhető (live streaming, élő közvetítés). Ebben az esetben a Szolgáltatónak nem áll módjában sem a Belépőjegyet visszaváltani, sem a vásárlás értékét visszatéríteni (az előadás elmaradása esetének kivételével).

 

  1. A fogyasztó és a nem fogyasztó Vásárló az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Belépőjegy vonatkozásában a Rendezvényt megelőző 168 órán belül már nem lehet elállni a szerződéstől és nem kérheti a Belépőjegy árának visszatérítését. A Rendezvényt időpontjához képest 168 óránál korábban történő elállás esetén a fogyasztó és fogyasztónak nem minősülő Vásárló is visszakapja a Belépőjegy árát.

 

  1. A Szolgáltató a Belépőjegy visszatérítése vonatkozásában a fenti 8.1. és 8.2. pontban foglaltakhoz képest egyéb feltételeket is meghatározhat a Weboldalon.

 

  • Szolgáltató felelőssége

 

  1. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az internet sajátosságai miatt a Rendszer folyamatos üzemeltetése a Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. A Szolgáltató ennek megfelelően nem garantálja a Szolgáltatás és a kapcsolódó Weboldal hibamentes és zavartalan működését, illetőleg, hogy a Szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz.

 

  1.  A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás vagy a kapcsolódó honlap karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni minden előzetes tájékoztatás vagy értesítés nélkül.

 

  1. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Rendezvény kapcsán az információkat eljuttassa az érdeklődőkhöz.

 

  1. A Szolgáltató csak a neki felróható szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A felelősség mértéke nem haladhatja meg a vásárlási tranzakció értékét.

 

  1. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a bankkártyával történő fizetés során vagy következtében keletkezik.

 

  1. A Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vásárló vagy harmadik személy szerződés-, illetve jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okozott.

 

  1. A Rendezvényre vonatkozó szabályok

 

  1. A Rendezvény a meghirdetettnek megfelelő lebonyolítása a Szolgáltató kötelezettsége. A Rendezvényen való részvétel kapcsán a szolgáltatási jogviszony és szolgáltatási kötelezettség a Belépőjegyet felmutató személy, illetve a Szolgáltató között jön létre. A részvételi feltételek, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendje határozza meg.

 

  1. A Belépőjegy nem átruházható.

 

  1. Amennyiben a Belépőjegyen más nem kerül feltüntetésre, a Belépőjegy a Belépőjegyen feltüntetett Rendezvényre egyszeri alkalommal történő belépésre jogosítja fel annak felmutatóját, egy főt. Elveszett, megrongálódott, megsemmisült Belépőjegy pótlására nincs lehetőség.

 

  1.  A Belépőjegyen feltüntetett kezdési időpont tájékoztató jellegű, a tényleges kezdés időpontja ettől eltérhet.

 

  1. A Belépőjegy fajtájától függően digitális és analóg biztonsági megoldásokat tartalmazhat, amely védi a Belépőjegyet a hamisítás ellen. Amennyiben a Szolgáltató, vagy a Rendezvény helyszínén közreműködő biztonsági szolgálat azt észleli, hogy a Belépőjegyen a biztonsági jelek sérültek, hiányosak, azokon szándékos rongálás jeleit vélik felfedezni, vagy azokat reprodukáltnak, másoltnak ítélik meg, a Belépőjegy felmutatójától a Rendezvényre történő belépést megtagadhatják, illetve a Rendezvény területének elhagyására szólíthatják fel. Az ilyen indoklással történt kitiltás miatt Vásárló semmilyen kártérítési igénnyel nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.

 

  1. Bizonyos esetekben a Belépőjegyek a Rendezvény területén belül is csak bizonyos területek látogatására jogosítanak fel.

 

  1. A Rendezvényt mindenki csak a saját felelősségére látogathatja. Bár a Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz a Rendezvény biztonságos lebonyolítása érdekében, a Szolgáltató az esetlegesen felelőtlenül viselkedő látogatók miatt felelősséget nem vállal. Bódultság, kábítószer- vagy egyéb tudatmódosító szer hatása alatt a Rendezvény még érvényes Belépőjegy felmutatása mellett sem látogatható.

 

  1. A Rendezvényről kép- és hangfelvétel készülhet, amelyen a Rendezvény látogatói rögzítésre kerülhetnek; a Rendezvény látogatója ebből fakadóan nem támaszthat sem a a Szolgáltató felé semmilyen igényt.

 

  1. A részvételi feltételeket, a Rendezvény, illetve a Rendezvény helyszínéül szolgáló intézmény házirendjét a biztonsági szolgálat és egyéb rendvédelmi szervek utasításait megszegő látogatót a Szolgáltató a Rendezvény biztonságos lebonyolítása, illetve a Rendezvényen tartózkodó látogatók zavartalan szórakozásának biztosítása érdekében eltávolíthatja. Az ilyen indokból történő kizárás esetén a Szolgáltató kártérítésre nem kötelezhető.

 

  1. Szabad téren megrendezett Rendezvény esetében a Szolgáltatónak lehetősége van tartalék rendezvénynapot (esőnap) meghirdetni. Amennyiben az esőnap dátuma meghirdetésre került, a Szolgáltató bármikor dönthet úgy, hogy a Rendezvényt az esőnapon tartja meg. A Szolgáltató e döntésről a Vásárlókat a Weboldalon keresztül haladéktalanul tájékoztatja, amint a Szolgáltatótól az erre vonatkozó információkat megkapja. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Rendezvény esőnapon való megtartása miatt nem illeti meg elállási jog. A szakmában kialakult általános szokások szerint az időjárás miatti félbeszakítás, idő előtti befejezés, vagy késleltetett kezdés mellett is rendben megtartottnak kell tekinteni a Rendezvényt, amennyiben a Rendezvény több mint fele rendben megtartásra került, illetve a Rendezvény kezdése a Rendezvény tervezett hosszához képest 50 %-nál kevesebbet csúszik, vagy 25 %-nál kevesebb ideig kell szüneteltetni. 

 

  1. Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, járványügyi hatósági határozat, intézkedés vagy javaslat, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más előre nem látható és elháríthatatlan akadály, vagy a Szolgáltatónak a járvánnyal kapcsolatos okból meghozott döntése következményeképpen, amely a Vásárló, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt. Amennyiben a fent felsorolt körülmények következményeképpen egy Rendezvény lemondására kerül, erről a Szolgáltató a lehető leghamarabb értesíti a Vásárlókat. Az akadály megszűnése után a Szolgáltató saját döntése szerint pótolhatja az elmaradt Rendezvényt, ha ezt a lemondással érintett Rendezvények száma, az akadály jellege és az érintett Vásárlók száma, valamint a Szolgáltató rendelkezésére álló kapacitások lehetővé teszik. Rendezvény-elmaradás esetén a Vásárlók kártalanításáról a Szolgáltató dönt, és biztosítja a kártalanítás fedezetét. Ennek hiányában a Szolgáltató a belépőjegy vételárának visszafizetésére nem köteles

 

  • Panaszkezelés

 

  1. A vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről - ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével - és az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint a panaszok közlése érdekében a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről és - ha a panaszokat ilyen módon is fogadja - elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról. üzlettel rendelkező vállalkozás esetén az e bekezdés szerinti tájékoztatást jól láthatóan és olvashatóan kell megadni.

 

  1. A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

 

  1. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
  1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

 

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet Vevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

 

Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

 

A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

 

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

 

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

 

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni
a) a fogyasztó nevét és címét,

  1. b) dolog azonosításához szükséges adatokat,
  2. c) dolog átvételének időpontját,
  3. d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

 

Fentiek a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

 

Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről. A javítószolgálat a kijavítást legfeljebb tizenöt napon belül köteles elvégezni.

 

A vállalkozó tájékoztatja a megrendelőt/vásárlót, hogy esetleges panasz, vita, sérelem esetén joga van békéltető testülethez fordulni.

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

Iratleadási időpontok: hétfő: 8.30-16.30, kedd: 8.30-16.30, szerda: 8.30-16.30, csütörtök: 8.30-18.00, péntek: 8.30-13.30

 

Tanácsadási időpontok: hétfő: 12:30-16:30, szerda: 12:30-16:30.

Panasza esetén lehetősége van vásárlónak a lakhelye szerinti békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

  • Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

 

  • Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

 

  • Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

 

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

 

  • Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím: www.bekeltet.hu

 

  • Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

  • Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

 

  • Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

  • Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710

Fax száma: (52) 500-720

E-mail cím: info@hbkik.hu

 

  • Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

E-mail cím: tunde@hkik.hu

 

  • Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

 

  • Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

 

  • Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

E-mail cím: nkik@nkik.hu

 

  • Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

E-mail cím: skik@skik.hu

 

  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

 

  • Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

 

  • Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

  • Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)

Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

web: www.bekeltetesveszprem.hu

 

  • Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

A területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a Szolgáltatás minőségével, a Szolgáltatás biztonságosságával, a Szolgáltatásfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése, e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A fogyasztó jogszerűen kérheti, hogy általa megjelölt más békéltető testület legyen illetékes.

 

A békéltető testület eljárásának fogyasztó kérelmére történő megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

 

A fogyasztó a kérelmet a békéltető testület elnökéhez címezve, írásban kell, hogy benyújtsa.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét
  3. ha a fogyasztó az általánostól eltérő illetékességet kíván alkalmazni, akkor az annak megfelelő illetékességű a békéltető testület megjelölését
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait
  5. a fogyasztó nyilatkozatát, hogy a vállalkozással megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítvány,
  8. a fogyasztó aláírását.

 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előzetes szükséges egyeztetés megkísérléséről.

 

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A békéltető testület elnöke az eljárást megszünteti, ha megállapítható, hogy a felek között ugyanabból a ténybeli alapból származó ugyanazon jog iránt korábban más békéltető testület előtt eljárást indítottak, közvetítői eljárást indítottak, per van folyamatban vagy annak tárgyában már jogerős ítéletet hoztak.

 

Az elnök a meghallgatás kitűzött időpontjáról, illetve arról, hogy kezdeményezi a meghallgatás mellőzését, a feleket előzetesen értesíti.

 

Az elnök a körülmények mérlegelése alapján kezdeményezheti az eljárás írásbeli lefolytatását, a meghallgatás mellőzéséhez azonban mindkét fél hozzájárulását be kell szereznie. A hozzájárulást megadottnak kell tekinteni, ha a fél - az elnök erre irányuló felhívásának kézbesítésétől számított - tizenöt napon belül nem nyilatkozik.

 

Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja.

 

Az eljárás nem nyilvános, kivéve, ha az eljárás nyilvánosságához mindkét fél hozzájárul.

 

Ha a meghallgatáson bármelyik fél szabályszerű értesítés ellenére nem jelenik meg, vagy nem terjeszti elő bizonyítékait, a tanács lefolytatja az eljárást, és a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.

 

A tanács az eljárást megszünteti,

  1. a fogyasztó a kérelmét visszavonja,
  2. a felek az eljárás megszüntetésében megállapodnak,
  3. az eljárás folytatása lehetetlen,
  4. az eljárás folytatására a tanács megítélése szerint bármely okból - ideértve azt az esetet is, ha a kérelem megalapozatlansága meghallgatás tartása nélkül megállapítható - nincs szükség.

 

Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

  1. kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha a kérelem megalapozott, és a vállalkozás - a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt - általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
  2. ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott. 

 

A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.

 

Az eljárás költségét az a fél viseli, akinek terhére a tanács az ügyet eldöntötte.

 

A tanács határozata, illetve ajánlása nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse.

 

A tanács kötelezést tartalmazó határozata, illetve ajánlása ellen fellebbezésnek nincs helye, annak hatályon kívül helyezése azonban kérhető a bíróságtól.

 

A fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében: https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

 

Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

 

  1. Záró rendelkezések

 

  1. Jelen ÁSZF egyes pontjainak érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erejű marad, és továbbra is alkalmazandó. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

 

  1. Jelen Megállapodás mindenkor a Szolgáltató és a Klubtag között létrejött, a Megrendelő lapban, az Etikai Kódexben, illetőleg az egyéb szerződéses okiratokkal együtt érvényes.

 

Kelt: Budapest, 2025. március 01.